عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد:

اقدام سازمان بورس در بیمه سهام جای تحسین دارد | صدا و سیما وارد عمل شود

سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن در ارتباط با مصوبه ده بندی حمایت از بازار سرمایه به خبرنگار بورس تابناک گفت: این رویکردِ تلاش برای حمایت از سهامدار در سازمان بورس را باید تحسین کرد. اگر مردم گلایه‌هایی دارند از این که سرمایه‌هایشان را سنوات گذشته در بورس از دست داده‌اند اکنون با رویکرد جدیدی که در بورس وجود دارد، سرمایه‌های مردم تضمین می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲ 02 November 2022

به گزارش بورس تابناک، سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن در ارتباط با مصوبه ده بندی حمایت از بازار سرمایه به خبرنگار بورس تابناک گفت: این رویکردِ تلاش برای حمایت از سهامدار در سازمان بورس را باید تحسین کرد. اگر مردم گلایه‌هایی دارند از این که سرمایه‌هایشان را سنوات گذشته در بورس از دست داده‌اند اکنون با رویکرد جدیدی که در بورس وجود دارد، سرمایه‌های مردم تضمین می‌شود.

بورس نسبت به بانک برتری دارد  

وی افزود: سازمان بورس با بیمه سهام در پرتفوی اشخاص حقیقی تا سقف یک صد میلیون تومان برای هر نفر و تعهد خرید ۲۰ درصد بالاتر از ارزش ترکیب سبد افراد می‌تواند موجب اطمینان مردم برای نگه داشتن سرمایه‌های خود در بورس شود.
نماینده مردم کرمانشاه با اشاره به برتری سرمایه‌گذاری در بورس نسبت به بانک بیان کرد: در بند اول مصوبه ۱۰ گانه حمایت از بازار سرمایه که شامل بیمه سهام است، حداقل سود پرداختی ۲۰ درصدی، نهایت سود قانونی است که بانک برای سپرده‌های خود پرداخت می‌کند. با این تفاوت که بورس دارایی‌های مردم را بهتر مدیریت می‌کند.

بورس سرمایه های مردم را به سمت تولید می برد

وی بیان کرد: رشد نقدینگی در جامعه موجب تورم می‌شود و یکی از جا‌هایی که می‌تواند نقدینگی به خود جذب و مدیریت کند بورس است. این بورس است که می‌تواند سرمایه‌های مردم را به سمت تولید ببرد. بورس ظرفیت خوبی است امیدواریم سازمان بورس بتواند با اطلاع رسانی دقیق اعتماد رفته را به بورس بازگرداند و با جلب اطمینان به مردم سرمایه‌ها به سمت بورس سرازیر شود. درحقیقت زمانی که با رشد بورس، سود بیشتری به دست مردم برسد تولید و اشتغال نیز رونق خوبی می‌گیرد.

صدا و سیما وارد عمل شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درادامه گفت: بند ششم این مصوبه به همکاری مشترک بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در جهت مدیریت نرخ سود اشاره دارد. این بند نقطه مثبتی است چرا که به طور قطع هر کاری که با وحدت پیش رود و نظامی را سامان دهد موجب خیر برکت خواهد بود و کار‌ها را بهترپیش می‌برد.
وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی بیمه سهام گفت: به طور قطع صدا و سیما می‌تواند نقش کلیدی و اول را در اطلاع رسانی این ابزار مدیریت ریسک داشته باشد و در مرحله دوم سایر رسانه‌ها و فضای مجازی نقش مهمی در شناساندن بیمه سهام به مردم دارد که باید دست به کار شوند.

ارزیابی مثبت از مصوبه ۱۰ بندی

نماینده مردم کرمانشاه این مصوبه ۱۰ بندی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این مصوبه با وحدت رویه و اقدام درست و به موقع یک مبنایی در حوزه سرمایه گذاری خواهد بود و به تعبیری تلفیقی از سرمایه گذاری و بانکداری است و خواهد توانست یک فصل نویی برای مدیریت و پیشبرد اهداف با اطمینان خاطر ایجاد کند. اما نکته مهم این است که باید به مردم اطمینان داده شود که این ابزار اجرایی می‌شود. مسئولین امر باید با عدد و رقم و ارائه آمار دقیق به مردم اطمینان خاطر از اجرایی شدن این مصوبه را بدهند و مردم بدانند این سرمایه گذاری، یک سرمایه گذاری مطمئن است و در برخی حوزه‌ها بهشت سرمایه گذاری است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست